Dziś miałem zaszczyt śledzić niemal dwugodzinne posiedzenie nowej biskupickiej Rady Dzielnicy. Niby nic nadzwyczajnego, ale jednak gdy idzie o sprawy najbliższego otoczenia, trudno mi się tym nie emocjonować.
Jednak od razu przyznam, że o wiele bardziej wolę pisać o historii czy biskupickich ciekawostkach. Niemniej od tego, co dzieje się teraz i na co mamy jakikolwiek wpływ, będzie zależało... czy w przyszłości ktoś opisze nasz biskupicki żywot. Wierzę, że będzie co opisywać! ;-)
Ale do rzeczy...
Dla porządku muszę odnotować, że dzień przed swym biskupickim spotkaniem, radni dzielnicy zgromadzili się w gmachu dawnej dyrekcji Huty Zabrze (obecnie nazywanym "ratuszem") by zdecydować, kto jaką będzie pełnił funkcję (* listę nazwisk i stanowisk poznacie poniżej).
8 maja o godzinie 18. nasi radni zebrali się już w miejscu dla siebie najbardziej właściwym, czyli w Dzielnicowym Ośrodku Kultury przy ul. Kossaka, popularnym "Gwarku".
Obrady miały charakter porządkowy i w pierwszej kolejności radni zdecydowali, kiedy będą się spotykać (ustalono, że w każdy pierwszy wtorek miesiąca). Także we wtorki, co dwa tygodnie, od 17. do 18. jeden z piętnastu radnych będzie pełnił dyżur, podczas którego mieszkańcy Biskupic mogą zgłaszać swoje wnioski, skargi i ważne sprawy.
KOCHAM BISKUPICE, czyli po co ten BLOG? [CZYTAJ]
Ponadto, radni zdecydowali, że nie będą się zbierać w lipcu i sierpniu. Za to spotkają się częściej w czerwcu, by jako współorganizatorzy festynu rodzinnego z okazji 770-lecia Biskupic, przygotować się do tego wydarzenia jak najlepiej.
Najwięcej czasu zabrało radnym zdecydowanie o rozdysponowaniu 12 tysięcy złotych, które rada otrzyma od miasta na dofinansowanie wydarzeń firmowanych przez biskupickie organizacje, stowarzyszenia czy placówki oświatowe. Plan dofinansowania imprez kulturalnych oparto na doświadczeniach z wcześniejszych lat funkcjonowania rady dzielnicy. Listę wydarzeń przedstawił Grzegorz Turek. Długo trwała dyskusja, gdzie uszczknąć kilkaset złotych by znów gdzieś indziej je dodać... Radni zdecydowali m.in., że na organizację dorocznego jarmarku adwentowego przeznaczą 1500 zł, a nie jak dotąd, 2500 zł. Poza tym, pieniądze trafią m.in. na nagrody dla pochodzących z Biskupic wybitnych uczniów i studentów.
Swoje propozycje organizacji i dofinansowania wydarzeń dla mieszkańców przedstawił także Paweł Zygmunt. Radny zaproponował m.in., by porozumieć się z Radą Dzielnicy Mikulczyce i zorganizować zawody biegowe - ścieżką łączącą obie dzielnice. Radny Zygmunt zwrócił także uwagę, że w Biskupicach brakuje wydarzeń adresowanych do młodych ludzi i przekonywał, że w dzielnicy można zorganizować np. przegląd młodych zespołów muzycznych.
Na koniec członkowie rady uczcili minutą ciszy zmarłą niedawno Janinę Gorgoń, która zasiadała w Radzie Dzielnicy w poprzedniej kadencji.
Całe spotkanie z właściwą sobie werwą i uporządkowaniem poprowadziła Walentyna Nowakowska.
Kolejny raz radni dzielnicy spotkają się 5 czerwca o godzinie 18. Zgodnie z przyjętymi ustaleniami, zajmą się wówczas dokładnym podziałem ról podczas trzydniowego świętowania jubileuszu 770-lecia Biskupic (21-23 czerwca).
Na koniec ważna informacja dla mieszkańców Biskupic. Do 20 czerwca radni muszą przekazać do władz Zabrza swoje wnioski na temat zapotrzebowania Biskupic w kontekście przyszłorocznego budżetu miasta. Znaczy to tyle, że jeśli narzekamy teraz na cokolwiek w dzielnicy a miasto może to naprawić, to musimy powiedzieć o tym radnym jak najszybciej!
Zapraszam więc do komentowania, przedstawcie swoje propozycje:
- Co należy zmienić w Biskupicach od zaraz?
- Gdzie należy załatać dziury w drodze?
- Gdzie brakuje np. placu zabaw, ławek, ulicznego oświetlenia czy koszy na śmieci?
- Gdzie należy zamontować nowe kamery monitoringu miejskiego?
- Gdzie przydałoby się więcej patroli policji czy straży miejskiej?
+ wszelkie ciekawe pomysły na rozwój naszej dzielnicy!
* Podział funkcji w nowej Radzie Dzielnicy Biskupice
Przewodnicząca Rady: Walentyna Nowakowska
Z-ca przewodniczącego Rady: Paweł Zygmunt
Przewodniczący zarządu: Grzegorz Turek
Z-ca przewodniczącego zarządu: Jan Urban
Skarbnik: Justyna Kronstedt
Sekretarz: Agnieszka Czarnecka
Komisja rewizyjna:
Ryszard Szymczyk (przewodniczący), Róża Wierzbicka i Bartosz Hołderny (członkowie komisji)
Prosimy o plac zabaw na Kossaka 12, dużo dzieci tu zamieszkuje, a prezes nie chce zrobić, i nie mam do kogo sie zwrócić. z góry dziękujemy mieszkańcy Kossaka 12.
OdpowiedzUsuńnie jesteście sami w tej spółdzielni!!!! Wy tylko chcecie, chcecie, chcecie...
UsuńZałatajcie wreszcie te dziurska na Kossaka! Ile można jeździć slalomem. Codziennie auta jadą tam jak pijane, bo nie da się non stop jechać tym samym pasem...
OdpowiedzUsuńZbliża się koniec nauki, a o nagrodach dla wybitnych uczniów cisza...
OdpowiedzUsuń